close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    ای تی زیرون |اخبار فناوری | دنیای صفرویک

    بازدید : 279
    چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 زمان : 12:22

    بعد از طراحی سایت نیاز است تا آنرا از جهات مختلف تست و بررسی کنیم. در طراحی سایت مهم ترین چیز تجربه کاربری است . زیرا طراحی سایت را میتوان ui دانست.درادامه همراه با طراحی سایت باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

    امروز، روز تست کاربردی بودن سایت است. اولین شرکت کننده حضور می یابد. شما به او توضیحاتی از تست و مطالعاتی که می خواهید اجرا کنید، ارائه می دهید. اگر شرکت کننده متوجه کاری که از او می خواهید نشود، این مشکل از طراحی سایت شما به وجود نیامده است، بلکه مربوط به خود این تحقیقات و تست ها می شود. شما تست را شروع می کنید و خودتان گوشه ای ایستاده و تنها تماشا می کنید و سعی دارید تا دریابید که نتیجه این تحقیقات به چه ترتیب می شود. حالا چه می شود؟

    زمانی که تست کاربردی بودن طراحی سایت به صورت کیفی اجرا می شود، ما اغلب تعداد انگشت شماری از کاربران وب سایت را به عنوان شرکت کننده به کار می گیریم. این شمار محدودی از کاربران می توانند بینش های بسیار زیادی را در زمینه طراحی سایت، نقاط قوت و یا نقاط ضعف سایت مهیا سازد. اگر کاربران با طراحی وب سایت شما مشکلی ندارند اما در طول این تست ها با ایراد هایی رو به رو می شوند، نتیجه گیری در این شرایط بسیار سخت می شود. اگر مشکل جدی در این میان وجود داشته باشد، باید از داده های به دست آمده از این تحقیقات صرفه نظر کنیم.

    اولین تست طراحی سایت می تواند در کاهش این چنین مشکلات، راه درازی را در پیش داشته باشد. برای اجرای تست های اصلی طراحی وب سایت، متخصص و یا کارشناس از قبل یک یا دو جلسه ای را برای برنامه ریزی این تحقیقات برگزار می کند. تنها اندک جلسات این چنینی نیاز است تا برای تحقیقات کامل آماده شویم و اطمینان حاصل کنیم که همه چیز مرتب و طبق برنامه می باشد. نکته مهم اجرای تست های طراحی سایت این است که ابتدا خود این تست ها را مورد بررسی قرار دهیم و 1 تا 2 جلسه را اجرا کنیم تا اطمینان حاصل شود که تست انتخابی به خوبی می تواند نتایجی مورد نظرمان را فراهم سازد.

    در شرایط زیر اجرای تست بنیادی و یا Pilot بسیار اهمیت دارد:

    - اگر با اجرای این چنین تست های طراحی وب سایت تجربه ای ندارید، می توانید طی جلساتی برای فهمیدن روند اجرای این گونه تست ها، تمام تلاش خود را بکنید.
    - تست کردن یک موضوع غیر آشنا. اگر اولین بار است که موضوعاتی را مورد تست و بررسی قرار می دهید، و در این زمینه تخصصی نیز ندارید، Pilot تست و یا تست های اولیه طراحی سایت می تواند بسیار به شما کمک کند.
    - می توانید یک تست طراحی سایت از راه دور و حتی بدون کنترل اجرا نمایید. اگر تست های تجربه کاربری و یا Dairy Study را اجرا می کنید، مطالعات آنلاین غیر کنترلی و یا کنترلی را می توانید از طریق ایمیل نیز اجرا کنید. تمام ارتباطات و اتفاقات از به کارگیری اطلاعات تا ایمیل های تاییدیه و حتی دستورالعمل ها و سوالات قدم به قدم در وب سایت ها باید توسط تست های اولیه و بنیادی وب سایت ها یا Pilot، اجرا شود. در این گونه تست ها نیازی تیست شخصی به طور مستقیم عملکرد شرکت کنندگان را زیر نظر داشته باشد و هیچ کس وجود ندارد تا سوالات شرکت کنندگان را پاسخ دهد و یا برای شان شفاف سازی نماید.

    - اجرای تست های کمی و آماری. در تست های بزرگ و در حجم وسیع، نتایج به صورت آماری به دست می آید. در چنین مطالعاتی، هر جلسه تست، باید به طور مشابه ای اجرا شود (روند و پروسه یکسانی داشته باشند).
    - تست های طراحی سایت که در معرض دید بسیاری از افراد قرار دارد. در چنین پروژه هایی حتی اگر بسیار تجربه داشته باشید، نیاز به دقت بیشتری نیز دارید. ممکن است نتایج این تست ها به طور مستقیم به دست رئیس شرکت برسد. ممکن است تست روی یکی از اولین محصولات شرکت اجرا شود. البته، هر تست کاربردی بودن طراحی سایت اهمیت دارد، اما برخی از آن ها اندکی مهم تر از سایر تست ها می باشند.
    - اگر برخی از تست های طراحی وب سایت را به طور مکرر انجام می دهید، احتمال اینکه اشتباه شما آسیب جدی به پروژه بزند، بسیار کم است، زیرا می توانید این گونه اشتباهات را در سری های بعدی نیز جبران کنید. اما اگر تست طراحی وب سایت تنها برای یک بار اجرا شود، اشتباه شما جبران ناپذیر است، زیرا بار دومی وجود ندارد تا اوضاع را بهبود دهید.

    حتی متخصصان تست طراحی سایت با تجربه نیز می توانند از اجرای تست های پایه و بنیادی وب سایت ها بهره ببرند. هرچه در این زمینه بیشتر کار کنید، بهتر می توانید در این زمینه تبحر یابید. آیا هر تست کاربردی بودن وب سایت نیاز به این تست های اولیه و بنیادی دارد؟ خیر. اما این گونه تست ها تنها اطمینان بیشتری را فراهم می آورد که در انتخاب روش تست، دچار اشتباه نشده اید و باعث می شود تا اعضای تیم طراحی سایت روی نتایج مطالعات بیشتر متمرکز شوند، نه اینکه تمام حواس خود را روی روند اجرای مطالعات و تحقیقات معطوف کنند.

    مزیت اول: تمرینی برای اجرای تست طراحی وب سایت اصلی.

    تست های پایه و اولیه و یا Pilot در طراحی وب سایت می توانند تمرینی برای آینده باشند. خیلی واجب است تا اطمینان حاصل کنیم که تهیه کننده و اعضای تیم آمادگی لازم برای اجرای تست طراحی سایت اصلی را دارند. آیا مواردی که نیاز دارند، پرینت گرفته شده است؟ وب سایت و یا عملکردهایی که باید اجرا شوند، آماده می باشند؟ اسناد لازم کپی گرفته شده است؟ و غیره.

    در این زمینه وجود یک چک لیست می تواند بسیار کمک کننده باشد، زیرا می توانیم تنها با یک نگاه، روی تمامی موارد نظارت داشته باشیم.
    مزیت دوم: عملکردها را می توانید مورد تست قرار دهید.

    اگر یک کاربر توسط یک عملکرد ضعیف (از پیش تعیین شده) در وب سایت نتواند به خوبی در تست طراحی سایت عمل کند، زمان و تلاش بسیار زیادی زایل می شود. تهیه کننده تست طراحی وب سایت ابتدا نیاز دارد تا دریابد که آیا شرکت کنندگان همان گونه که انتظار می رود، عملکردها را درک کرده اند یا خیر، و سپس باید زمانی را به هدایت و تصحیح تجربه کاربری آن ها اختصاص دهد. به یاد داشته باشید که عملکردهایی که از نظر شما و اعضای تیم تان ممکن است به نظر عالی بیابید، امکان دارد برای شرکت کنندگان مبهم و گیج کننده باشد. با کمک تست های اولیه و یا Pilot می توانید این اشکالات موجود در عملکردها را یافته و رفع نمایید.

    مزیت سوم: زمان بندی

    خیلی سخت است تا دقیقا بگوییم که برای اجرای تست کاربردی بودن طراحی وب سایت چه میزان زمان نیاز است. آیا شرکت کنندگان در طول این تست، 3 تا 7 عملکرد را کامل می کنند؟ می توانید در تست های Pilot این عملکردها را خودتان انجام دهید تا مدت زمان تقریبی اجرای آن ها را به دست آورید و اندکی بیش از این مدت زمان را برای پروژه اصلی خود در نظر بگیرید. هم چنین می توانید از این طریق به الویت بندی کردن موثر عملکردها در تست طراحی سایت اصلی بپردازید.


    مزیت چهارم: می توانید نتایج را در پروژه اصلی پیش بینی نمایید

    اگر همه چیز در تست اولیه و یا پایه طراحی سایت خوب پیش رود، می توانید پایان پروژه اصلی را حدس بزنید. نباید چون این گونه تست ها جزو تست های آغازین محسوب می شوند، آن ها را بی اهمیت بشمارید. شما در این گونه تست ها می توانید نتایجی را که در آینده به دست می آورید را تخمین بزنید و خود را برای آن ها آماده سازید.

    توصیه هایی برای اجرای تست Pilot و یا تست های اولیه طراحی وب سایت.

    برای این که در اجرای این گونه تست ها مهارت لازم را به دست آورید، باید از یک روز پیش به برنامه ریزی بپردازید. این مدت زمان برای تست هایی که غیر کنترلی می باشند، باید بیشتر باشد. این امر به شما و اعضای تیم طراحی سایت تان امکان می دهد تا تغییرات ضروری را در پروژه اصلی ایجاد کنید.

    به کارگیری شرکت کنندگانی که با اهداف شما بسیار مطابقت دارند نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا واکنش ها و بازخوردهایی را به شما ارائه می دهند که مورد نظر تان می باشند. اگر از شرکت کنندگانی به کار بگیرید که با به اهداف تست طراحی سایت تان سنخیتی ندارند، بهتر است اصلا تست را برگزار نکنید، زیرا نتایج این گونه تحقیقات اصلا کاربردی و مفید نمی باشند.

    آیا اجرای این تست های اولیه طراحی سایت نیاز به صرف زمان های بیشتری دارد؟ البته. همه جزئیات تست طراحی سایت باید از قبل آماده شوند: به کارگیری شرکت کنندگان بیشتر، زمان بندی هر جلسه و تهیه کردن تجهیزات و غیره، این موارد همگی نیاز به زمان دارند.

    با اجرای تمامی مواردی که در این مقاله عرض نمودیم می توانید از تست Pilot و یا تست اولیه و پایه در طراحی وب سایت در جهت پیشبرد پروژه اصلی خود استفاده کنید و از نتایج آن ها برای به دست آوردن نتایج بهتر در پروژه اصلی به کار بگیرید. هر چه در اجرای تست طراحی سایت اصلی اطمینان و برنامه ریزی بیشتری داشته باشید، موفق تر خواهید بود و به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت که دنیای طراحی سایت تان را تغییر خواهد داد.

    نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

    بهترین استراتژی هایی که میتوانیم برای شبکه های اجتماعی به کار ببریم
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 7

    درباره ما
    استارتاپ ای تی زیرون ، سعی در رفع نیاز های کاربران حوزه آی تی و تکنولوژی با هدف ارائه محتوای غنی ، تعامل میان کاربران و ارائه ابزار های آنلاین راه اندازی شده است .
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 5
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 1167
  • بازدید سال : 3082
  • بازدید کلی : 344147
  • کدهای اختصاصی